Konferencja "Biografie rodzinne i uczenie się" - luty 2019
W imieniu organizatorów konferencji zapraszamy serdecznie do udziału w XII Łódzkiej Konferencji z cyklu Biografia i badanie biografi pt. "Biografie rodzinne i uczenie się". Konferencja odbędzie się w dniach 15-16 lutego 2019 roku w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym Uniwersytetu Łódzkiego na ul. Rogowskiej 26. Więcej informacji: konferencjabb@gmail.com
Konferencja w Pradze - grudzień 2018
W imieniu czeskich przyjaciół z Uniwersytetu Karola w Pradze zapraszamy Państwa do udziału w konferencji andragogicznej, która odbędzie się w Pradze w dniach 11-12 grudnia 2018 r. Szczegółowe informacje od organizarotów www.pages.pedf.cuni.cz
ESREA Research Network on Education and Learning of Older Adults (ELOA)
W imieniu Przyjaciół z ESREA zapraszamy na: The 9th Conference of the ESREA Research Network on Education and Learning of Older Adults (ELOA), która odbędzie się w Faro w Portugalii (Faculty of Human and Social Sciences, University of Algarve) w dniach 11-13 października br.
Szczegółowe informacje od organizarotów w załączniku.
Rocznik Andragogiczny za rok 2017
Z satysfakcją informujemy, że właśnie ukazał się tom 24 czasopisma naszego Towarzystwa „Rocznik Andragogiczny” za rok 2017 (przygotowywanego we współpracy z UMK w Toruniu).
Spis treści RA t. 24, 2017 dostęny jest pod linkiem. Wersja elektroniczna pisma. Zapraszamy do lektury!
Jubileuszowa konferencja z okazji dziesięciolecia działalności Uniwersytetu Otwartego Uniwersytetu Warszawskiego
Na prośbę organizatorów przekazujemy Państwu zaproszenie na jubileuszową konferencję z okazji dziesięciolecia działalności Uniwersytetu Otwartego Uniwersytetu Warszawskiego, która odbędzie się w dniach 9-10 maja 2018 r. Konferencja będzie poświęcona edukacji przez całe życie. W programie konferencji przewidziane są panele tematyczne z udziałem ekspertów, debata oraz zainicjowanie współpracy pomiędzy uniwersytetami otwartymi z całej Polski. Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie internetowej www.uo.uw.edu.pl/10lat.
Zarząd Główny Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego przyznał „Nagrodę za wybitną monografię” 2018 r.
Z satysfakcją informujemy, że Konkurs Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego na monografię z zakresu andragogiki został rozstrzygnięty!
Zarząd Główny Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego - po zapoznaniu się z zamówionymi recenzjami oraz opinią Przewodniczącego Kapituły Nagrody prof. zw. dra hab. Józefa Kargula - uhonorował „Nagrodą za wybitną monografię” w roku 2018 książkę dr Sylwii Słowińskiej p.t. „Sensy oddolnych inicjatyw kulturalnych w interpretacji ich realizatorów”. Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2017 (ISBN 978-83-7842-301-0)
PANI DOKTOR SERDECZNIE GRATULUJEMY!
Zapraszamy do zapoznania się z informacją na temat półrocznika Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego "Edukacja Dorosłych"
II Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu „Sens i bezsens starości”, Białowieża, 23-25 maja 2018 r.
W imieniu Pani Prof. dr hab. Małgorzaty Halickiej – Przewodniczącej Komitetu Organizacyjnego, serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu „Sens i bezsens starości” pod tytułem „Starość w perspektywie personalistycznej, społecznej i kulturowej – refleksje interdyscyplinarne”, która odbędzie się w dniach 23-25.05.2018 r. w Białowieży.
Dalsze informacje związane z Konferencją zostaną zawarte w następnym komunikacie. Miło nam będzie gościć Państwa na Podlasiu - serdecznie zapraszamy.
Times of Transition - The role of University Lifelong Learning
Our conference wants to explore the future role and opportunities of ULLL through the following three main categories:
1. Professional transitions
Impact of university continuing education on career and educational transitions
Adult counselling as a useful tool for professional and in life transitions
Recognition and validation of prior learning
2. Personal transitions
Identity and personal agency
Community engagement
Citizenship education
Local language education
3. Digital transitions
The role of the educator
Engaging lifelong learners online
Learning online in later life
Creating digital content
Abstracts will be accepted until 16 March 2018. Please visit the conference website to download the full Call for Contributions. Abstracts must submitted online from the new eucen Studies website. Go to the “Current Call” section and fill in the online form there.
We will welcome full papers until 25 May 2018. Please indicate in your abstract that you want to submit a full paper and follow the guidelines for submission of papers available from the “Current Call” page too. All accepted papers will be included in the eucen Studies volume that will be published before the conference at the eucen Studies website.
We look forward to receiving your work and seeing you in Bergen!
New trends and research challanges un pedagogy and andragogy
Informujemy o możliwości wzięcia udziału w międzynarodowej konferencji naukowej poświęconej nowym trendom w pedagogice i edukacji dorosłych (New trends and research challenges in pedagogy and andragogy – NTRCPA18), która odbędzie się 8 lutego 2018 roku w Pradze.
Celem międzynarodowego seminarium jest przybliżenie nowych obszarów badawczych w naukach społecznych dotyczących edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych. Konferencja jest okazją do podzielenia się wynikami badań, zaprezentowania teorii oraz rozwiązań metodologicznych i metodycznych wpisujących się w aktualne nurty nauk społecznych w obszarze uczenia się, nauczania oraz procesów wychowawczych.
Patronat nad konferencją objęło Akademickie Towarzystwo Andragogiczne. Organizatorami seminarium są Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Karola w Pradze oraz Instytut Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Niemieckie Towarzystwo Akademickiej Edukacji Dorosłych i Studiów Zdalnych (DGWF) – partnerska organizacja Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego – zaprasza członków ATA (oraz inne zainteresowane osoby) na konferencję: "Lifelong Learning Policies & Adult Education Professionals", która odbędzie się w dniach 16 - 17 lutego 2018 r. na Uniwersytecie w Würzburgu. Głównym celem konferencji jest przedstawienie rezultatów międzynarodowego projektu pt. ”Comparative Studies in Adult Education and Lifelong Learning”.
Więcej informacji o projekcie znajdziecie Państwo na stronie internetowej: www.hw.uni-wuerzburg.de
II ogólnopolski konkurs na wybitną monografię i/lub monografię wieloautorską z zakresu andragogiki – za rok 2017
Zarząd Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego ogłasza drugi ogólnopolski konkurs na wybitną monografię i/lub monografię wieloautorską z zakresu andragogiki – za rok 2017. Laureaci konkursu otrzymują w ocenie parametrycznej 50 punktów za monografię naukową lub 30 punktów za monografię wieloautorską.
Publikacje kandydujące do nagrody prosimy przesłać pocztą do 31 stycznia 2018 roku na adres siedziby ATA (ul. Mokotowska 16/20, 00-651 Warszawa na ręce dr. Krzysztofa Pierścieniaka) w trzech egzemplarzach wraz z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym.
Więcej informacji dotyczących Konkursu znajduje się na stronie ATA: www.ata.edu.pl
X Zakopiańska Konferencja Andragogiczna ATA - zaproszenie
Zapraszamy do udziału w jubileuszowej dziesiątej konferencji naukowej z cyklu Zakopiańskich Konferencji Andragogicznych, która odbędzie się w dniach 17-18 maja 2018 roku. Rok 2018 - jak wiemy - to rok szczególny, bo to rok obchodów stulecia odzyskania niepodległości przez naszą Ojczyznę. Stąd Komitet Naukowy przedsięwzięcia w porozumieniu z Zarządem ATA hasłem wywoławczym konferencji uczynił temat: "100 lat edukacji dorosłych w Polsce - historyczne i teraźniejsze przestrzenie narracji andragogicznej". Liczymy, że z obu ww. powodów stawicie się Państwo w maju w Zakopanem w ATA-owskim komplecie.
EPALE - Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie
Zachęcamy do aktywnego włączenia się w działania w ramach EPALE (www.ec.europa.eu). Poniżej załączamy:
6-stronicową broszurę informującą o jej założeniach i celach działania (EPALE ulotka 2017),
krótką instrukcję publikowania treści na blogu oraz dodawania treści do biblioteki materiałów (plansze_EPALE)
Sprawozdanie z II Forum Edukacji Dorosłych i EPALE, 21 listopada 2017 r., Warszawa
Szanowni Państwo, pragniemy poinformować, że w czasie II FED (21.11.2017, Warszawa) Akademickie Towarzystwo Andragogiczne było reprezentowane przez Prezes dr hab. Hannę Solarczyk-Szwec, prof. UMK, która wzięła udział w panelu dyskusyjnym na temat kompetencji przyszłości otwierające Forum. Członkini ATA – dr hab. Małgorzata Rosalska z UAM wygłosiła referat „Doradztwo edukacyjne i zawodowe dla uczących się dorosłych” w ramach IV ścieżki II FED pt. „Wsparcie osoby uczącej się”. Inna członkini ATA - dr Monika Gromadzka z UW - wzięła udział w panelu dyskusyjnym w Forum „Trenerzy trenerom” w ramach II ścieżki FED.
Sprawozdanie i materiały z II Forum Edukacji Dorosłych można znaleźć na stronie: www.ec.europa.eu
Organizatorem II Forum Edukacji Dorosłych była Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji i działające w jej ramach Krajowe Biuro Elektronicznej platformy na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE). Podjęto rozmowy na temat współpracy ATA z platformą EPALE. Zapraszamy do odwiedzania strony EPALE informującej o działaniach inicjowanych i koordynowanych przez EPALE na rzecz edukacji dorosłych w całej Europie. Strona EPALE: www.frse.org.pl
Platforma EPALE umożliwia upowszechnianie wytworów pracy naukowej, jak i informowanie o podejmowanych przez środowisko andragogów inicjatywach. Zachęcamy do udziału w dyskusjach na tematy miesiąca. W najbliższym czasie powołamy koordynatora ds. współpracy ATA I EPALE.
Zarząd ATA
VI Konferencja Naukowa z cyklu "Edukacja i Praca" - Zaproszenie
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnej, VI Konferencji Naukowej z cyklu "Edukacja i Praca" na temat "Kształtowanie i ocena kompetencji społecznych w kontekście potrzeb rynku pracy", którą organizuje Katedra Pedagogiki Pracy i Andragogiki Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, w dniu 1 grudnia 2017 r. (piątek).
W tym roku zapraszamy Państwa do aktywnego udziału w organizowanych przez nas warsztatach. Potwierdzenie udziału w konferencji oraz zapisy na warsztaty odbywają się poprzez formularz zgłoszeniowy: www.goo.gl/forms/jEb6pUMY586Fzelz2.
Z wyrazami szacunku, Organizatorzy Konferencji Katedra Pedagogiki Pracy i Andragogiki Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie
Zaproszenie na Jesienne Seminarium EUCEN w Barcelonie
Korzystając z życzliwości naszych niemieckich przyjaciół z DGWF (Deutsche Gesellschaft für wissenschaftliche Weiterbildung und Fernstudium e.V.) poniżej zamieszczamy informację o seminarium w Barcelonie w dniach 16-17 listopada 2017 r.
Sehr geehrte DGWF-Mitglieder, anbei erhalten Sie folgende Nachricht der eucen: eucen has asked me to forward this special offer to our network to attend the 2017 eucen Autumn Seminar in Barcelona (ES), 16-17 November 2017, How to establish and maintain financial sustainability in ULLL/UCE centres – Keys and tips to success. eucen is offering a special reduced fee to members of eucen‘s National Networks: 200€ per person and a further discount for subsequent participants from the same institution at 170€. This reduced fee represents a 10% discount on the first participant and a further 15% discount for 2nd (or following) participants of the same institution. If you want to join this opportunity, fill in the form that you will find online www.autumn2017seminar.eucen.eu Please, write the code: eMSDas17 in your registration form in order to make sure you benefit from the promotion. For more information regarding the programme click here. For updates please follow the event through eucen's social media channels (facebook, twitter, linkedin). As you can see, it is a great opportunity not to be missed!
Konferencja EPALE: II Forum Edukacji Dorosłych - Warszawa, 21-11-2017
W imieniu organizatorów zapraszamy Państwa do udziału w II Forum Edukacji Dorosłych organizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w ramach Fundacji Krajowe Biuro EPALE, które odbędzie się dnia 21 listopada 2017 r. godz. (10:00-17:30) w Centrum Konferencyjnym Stadionu PGE Narodowego (Aleja Poniatowskiego 1, Warszawa). Termin zgłoszenia się upływa 15 listopada 2017 r. Szczegóły znajdą Państwo pod adresem internetowym: www.ec.europa.eu
Nowa strona Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego
Z przyjemnością chcielibyśmy zaprezentować Państwu nową stronę Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego. Stworzyliśmy ją z myślą o członkach Towarzystwa oraz o osobach zainteresowanych działanością ATA oraz andragogiką.
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne oraz Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego mają zaszczyt zaprosić do udziału w III Ogólnopolskim Zjeździe Andragogicznym "Dorośli w edukacji Nowe konteksty, odmienne perspektywy, innowacyjne rozwiązania"
Szanowni Państwo
Kontynuując tradycję spotkań środowiska polskich andragogów chcielibyśmy zaprosić wszystkich Państwa do udziału w kolejnym, trzecim Ogólnopolskim Zjeździe Andragogicznym, który organizujemy w dniach 12-13 czerwca 2017 roku w Warszawie.
Podczas spotkań plenarnych, pracy w sekcjach, a także przy stolikach tematycznych w formule otwartych dyskusji (open space) chcielibyśmy zaproponować Państwu refleksję teoretyczną, prezentację wyników badań oraz wymianę poglądów dotyczących rozwiązań dydaktyczno-metodycznych stosowanych w kształceniu osób dorosłych. Podejmując po raz kolejny debatę nad uczestnictwem dorosłych w edukacji chcielibyśmy, aby na nowo zostały odczytane konteksty szeroko rozumianej aktywności edukacyjnej dorosłych. Przyjmując takie założenie chcemy jednocześnie zaprosić do dyskusji nad re(de)konstrukcją konceptualnych ram teorii i praktyki andragogicznej.
Chcielibyśmy zachęcić zarówno teoretyków jak i praktyków edukacji dorosłych, badaczy o różnej orientacji metodologicznej, a także przedstawicieli instytucji i reprezentantów szeroko rozumianych organizacji wspierających dorosłych w ich wysiłkach edukacyjnych do "skrzyżowania" w swoich doniesieniach i referatach perspektyw, jakie przyjmują w podejmowanych działaniach nad naturą, postaciami czy obszarami, w których zachodzi nauczanie i uczenie się dorosłych.
W dyskusjach nad tezami referatów mamy nadzieję na wykreowanie nowych (odmiennych, innych) obszarów dla refleksji andragogicznej lub zwrotu w kierunku podejść interdyscyplinarnych.
Proponujemy także otwartą dyskusję nad zagadnieniami, których status naukowy, nieprzejrzystość semantyczna, uwikłanie ideologiczne, czy popularność medialna z jednej strony stanowią przedmiot nieustannej kontestacji. Z drugiej zaś strony ich powszechna rozpoznawalność, która jest pochodną stałej obecności w sferze publicznej i własna narracja, czasami odległa od naukowego rozumienia i stosowania, nie pozwala andragogom przejść wobec nich obojętnie. Proponujemy, aby podczas Zjazdu i te zagadnienia miały szansę być wyartykułowane.
Prosimy o zarezerwowanie w swoich terminarzach czasu i zaplanowanie tematyki wystąpień, które będą wpisywały się w formułę III Ogólnopolskiego Zjazdu Andragogicznego.
Przewidujemy publikację referatów wygłoszonych podczas Zjazdu w periodykach "Edukacja Dorosłych", "Rocznik Andragogiczny" oraz w publikacji pokonferencyjnej.
Prosimy również o rozpropagowanie informacji o planowanym przez nas wydarzeniu naukowym w swoich środowiskach zawodowych.
W kolejnym komunikacie poinformujemy Państwa o warunkach uczestnictwa w III Ogólnopolskim Zjeździe Andragogicznym, procedurze akceptacji zgłaszanych wystąpień oraz przedstawimy założenia teoretyczne wystąpień plenarnych oraz pracy w sekcjach podczas Zjazdu.
Komitet organizacyjny III Ogólnopolskiego Zjazdu Andragogicznego
Plan VII konferencji naukowej z cyklu Zakopiańskich Konferencji Andragogicznych
Szanowni Państwo, poniżej zamieszczamy do pobrania plan VII konferencji naukowej z cyklu Zakopiańskich Konferencji Andragogicznych: Społeczno-kulturowe przestrzenie uczenia się osób dorosłych. Plan konferencji do pobrania